SEO
ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE
Het doel van zoekmachine optimalisatie (SEO – Search Engine Optimization) is om een website of webshop zo hoog mogelijk te laten scoren in de niet-betaalde resultaten van Google. In tegenstelling tot Google Adwords betaalt u geen kosten voor een klik naar uw website.
Voordelen
- Meer conversies dus meer (potentiële) klanten = meer omzet
- Meest duurzame vorm van zoekmachine marketing op lange termijn
- Meer bezoekers die op zoek zijn naar uw product, dienst of informatie
- Meer naamsbekendheid
- Geen kosten per klik voor bezoekers naar uw website
Duurzaam online succes
Waar Google Adwords op korte termijn zeer effectief is, is zoekmachine optimalisatie (SEO) een lange termijn strategie. Deze strategie bestaat in de basis uit drie onderdelen namelijk, technische optimalisatie, tekstuele optimalisatie en de populariteit van de website. Goede optimalisatie betekent dat u langdurig op hoge posities blijft staan wat zorgt voor meer omzet tegen minder kosten.
Zoekmachine optimalisatie is een doorlopend proces
Zoekmachine optimalisatie is géén eenmalige activiteit. De manier waarop zoekmachines websites indexeren en het algoritme waarmee ze de hoogte in de zoekresultaten bepalen wijzigt continu. Ook de concurrentie zit niet stil. Daarom is het belangrijk dat de optimalisatie van de website niet eenmalig gebeurt.